Till nyinflyttade

Vi hälsar er varmt välkomna hit och hoppas ni kommer trivas lika bra här som vi gör!

På denna sajt finns användbar information för medlemmar. Den är ett komplement till föreningens digitala anslagstavla i entrén där viktiga meddelanden och nyheter publiceras. Det är bra att hålla koll på vad det står där.

På sidan "Våra leverantörer" under "Om föreningen" finns information om hur ni får el, gas, bredband och kabel-tv att fungera.

Ta lite tid för att läsa informationen på flikarna under "Tips, trix & regler" och de under "Om föreningen". Även "Användbara länkar" och "Felanmälan" kan vara bra att titta på redan nu.

Vår ekonomiska förvaltare är Simpleko AB i Uppsala. Om du har frågor om månadsavier, vill ändra betalningsmetod eller behöver utdrag från lägenhetsförteckningen, kontakta dem via telefon 018-66 01 60 eller info@simpleko.se.

Om ni har tänkt att bygga om i lägenheten, kom ihåg att alltid informera styrelsen först för att ta reda på om tillstånd behövs. Det kan bli kostbart annars om något går på tok. Se "Tips, trix & regler", fliken "Ombyggnad". I våra stadgar står vem som ansvarar för vad, bostadsrättsföreningens eller bostadsrättsinnehavaren. Det är bra att känna till vid ändringar. Se "Om föreningen", fliken "Dokument".

Det är alltid bra att läsa om vad en bostadsrättsförening är egentligen. Vi medlemmar äger fastigheten tillsammans, men inte våra lägenheter. Läs här om vad det innebär det för ditt boende.