Bredband och tv

2018 tecknades avtal med CLS gällande bredbandsnät och tv-tjänst. De tillhandahåller drift och service, samt underhåll av noder, fiber och koaxnät med tillhörande utrustning. 

Föreningen ansvarar för att nödvändig hårdvara fungerar som ser till att signaler levereras in till varje lägenhet enligt det avtal som teckats med tjänsteleverantörerna (I dagsläget Ownit och Boxer), dvs kabel från gatan, in i lägenheten och fram till CPE (customer premises equipment) som installerats i lägenheten eller fram till och med antennuttaget för tv. 

Boende ansvarar för utrustning i lägenheten, samt för avtal och överenskommelser med tjänsteleverantörer för tjänster de väljer att abonnera på utöver det gruppanslutningsavtal föreningen abonnerar på. Ansvaret gäller all utrustning i bostaden eller efter antennuttag för tv och in i bostaden. Åtgärder vid fel på medlemmens utrustning faktureras denne.

  • För att skaffa router eller annan utrustning i lägenheten, kontakta antingen bredbandsleverantören Ownit eller CLS som båda kan erbjuda olika alternativ 
  • Om ni har dåligt wi-fi eller bredbandsuppkoppling, kontakta Ownit för att kontrollera om det är störning på bredbandstrafiken, eller Ownit eller CLS för att diskutera uppgradering av router eller annan utrustning
  • För att få box för att ta emot kabel-tv eller få tips om bättre boxar än den som ingår, kontakta Boxer
  • För att abonnera på högre bredbandshastighet än de 100 Mbit som ingår i månadsavgiften, kontakta Ownit

För kontaktuppgifter till Ownit, Boxer och CLS, se sidan "Användbara länkar".

Vid fel, se "Felanmälan".